LIKE sampai LEBAM! klik FOLLOW sekali ye.. Nanti saya klik semua yang boleh klik kat BELOG ANDA! ;)

My lovely Geng!

Selasa, 11 Januari 2011

BeRsaMa Tok0h di UPM...

Bersamaan 08/01/2011
1st time pergi ke UPM...
yang xcaya, kenapa aku di pilih ke sana...
padahal yg pergi semua adalah anak jati Johor...
aku je s0rg  anak jati Langkawi...
mulanya aku diam jelar..
mcm xda geng...
semua cte sal Johor je..
diam jelar aku dibuatnya....

Yang bestnya dapat jumpa tokoh terkemuka lak tu...
sesiapa anak jati Johor maaf la eik sbb Qouta s0rg utk k0rg di listkan nama aku..
hehehe..
aku pn xtahu kenapa diorg amik aku...



Inilah Datuk Seri Profesor Dr Ibrahim Abu Shah
Mantan Naib Canselor UiTM Malaysia...

cam xcaya kan??
bila tgk tentatif aku tkejut gak..
betul atau tidak...

kehadiran beliau membuatkan semua Mahasiswa yg hadir bersemangat utk mendengar
pengalaman yg beliau miliki...
slotnya bertajuk "Simbiosis Mahasiswa dan Masyarakat : Agenda Perkasa Negara Bangsa"...

beliau menceritakan tentang konsep keadilan melalui perlembagaan...
yang menariknya "kenapa org melayu tidak boleyh bersatu"????
sedangkan org bukan melayu sendiri menyatakan
"perpaduan melayu adalah tongak perpaduan negara"...
tp,kenapa "melayu sering dengki dengan bangsanya sendiri"..
pelik kan???

Pernah membaca buku Falsafah Mim???
aku pernah membaca sedikit & pernah jugak tag gmbr sewaktu aku di tugu Mim di hadapan bangunan Naib Canselor di Shah Alam...
dalam buku tersebut myatakan " Sambil bertepuk tangan.Bodohnya bangsa itu."
maksudnya: g0longan yg "tett" suka terhadap pergaduhan org melayu itu sendri...
tidak terpikirkah kita semua...

"piagam Madinah"
setiap org islam tidak boleh bersekongkol dgn musuh islam..
tp,di tgk kan balik ianya terjadi di negara kita sendiri kan???
apa semua ini??



Ini pula YBhg. Dr Fairuz Khairudin
Mantan Tim. Ketua Menteri (1) P.Pinang...

slotnya bertajuk " Idealisme Mahasiswa Vs Ideologi politik: Bagaimana membina Persepsi Masyarakat?"

betul lah kata-katanya...
anak muda menentukan masa depan negara...
kebebasan bersuara terletak pada kita semua...

secara l0giknya tidak sesuai Mahasiswa terlibat dlm politik...
ini akan membuat negara kucar-kacir...
maka akan meleburkan segala pentadbiran..
fikir-fikirkan balik,,ayah dan ibu xpernah dari kenal soh kita
"nak,nanti besar jadi ahli politik ea??"
tidak kan???

biar la kita belajar dahulu...
jika sampai masanya dengan ilmu kita pelajari,,
maka
pergilah kehaluan masing-masing..

Pendek kata
melalui perlembagaan "akta 153"
mementingkan KETUANAN ORG MELAYU
ramai-ramailah kita menjaga hak org MELAYU...
jgn sampai kata-kata hang Tuah
lebur ditanam kubur
"xkan melayu hilang di dunia"
 

2 ulasan:

ZJ berkata...

upm upm upm ....
((=

PuTRa KaKaShi berkata...

hehe... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...