LIKE sampai LEBAM! klik FOLLOW sekali ye.. Nanti saya klik semua yang boleh klik kat BELOG ANDA! ;)

My lovely Geng!

Selasa, 30 Mei 2017

Aku yang dilema

Salam ramadhan kareem.


sat ja dah masuk 4 ramadhan.. rasa macam baru ja sari dua puasa. Bukannya apa, masa tu terlalu singkat. Dalam tak sedaq budak dah nak exam. Aku cuma mengira detik yang pasti agak sukar tengok gelagat depa lagi. Setiap batch ada specialnya masing-masing. Sejujurnya aku akan rindu. Rindu yang panjang. *ecececeee...bajet je kan? HAHAHA!

by the way, banyak benda yang aku tempoh dalam tak sedar. Datang masalah dalam family. Masalah kawan-kawan. Dan aku faham, orang pun selalu cakap Allah takkan timpakan musibah kepada seseorang itu dengan kemampuannya. aku redho kalau berlaku apa pun. Harap aku terus kekalkan keimanan aku.

HARAP DALAM BERKAWAN BIARLAH JUJUR. 
HARAP DALAM KELUARGA BIARLAH BERTOLAK ANSUR.
SEMOGA RAMADHAN KALI INI MEMBAWA BERKAT.

Rabu, 17 Mei 2017

Pesan Mak

SUATU KETIKA

Pada Anak perempuan

"Nanti kalau nak cari laki atau suami cari yang betul-betul nak kat kita, sayang kita macam mana ayah hangpa sayang hangpa. Sekoq nyamuk ketik pun tak bagi. Apatah lagi nak bagi orang lain tampaq anak dia. Tapi kalau hangpa malas kat sekolah mak tak kesah biaq hangpa berakai sikit.."

Pada Anak lelaki

"Kalau nak cari isteri atau perempuan nak jaga anak hangpa, cari yang boleh terima apa sahaja keadaan. Boleh terima susah senang. Buat la apa pun untuk dia faham yang hangpa sayang dia. Kalau dia tak reti-reti lagi faham hangpa sayang dia. Nak buat dia bini hangpa. Dok sempat dengan laki lain sama macam hangpa, takpernah jaga hati hangpa, dia bukan takbaik. Cuma dia belum sedar. Tinggallah dia sementara untuk bagi dia faham bila hangpa takda. Kalau dia tak cari, dia bukanlah yang terbaik untuk ibu atau mak anak hangpa nanti. Mak pesan sebab nak tengok cucu mak cukup kasih sayang bukan kena tinggal macam tu sahaja.."

Sumpah aku terdiam tanpa kata apa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...