LIKE sampai LEBAM! klik FOLLOW sekali ye.. Nanti saya klik semua yang boleh klik kat BELOG ANDA! ;)

My lovely Geng!

Jumaat, 10 Februari 2012

Last Friday Night(Puisi hati)


Adakalanya di kala aku membisu seakan tiada yang berlaku,
Mungkin salah aku,
Eh,tak..
Memang salah aku,
selalu mendiamkan diri.

kadang-kadang tangis aku,
aku diam seribu bahasa,
sehingga rakan sebilik tidak aku ceritakan.

Pernah bersama rakan aku mesra,
Adakala kau cari kesalahanku,
Hatiku bicara kau segaja,
Kerna aku tahu,
Kau tetap sahabatku.

Aku tahu,
Aku seorang perantauan yang jauh,
Utara ke selatan,
Tapi itu bukan penghalang.

Tangis aku bukan menagih simpati,
Tapi kerna aku rindu,
Rindu pada dia,
Rindu pada Ibu aku,
Rindu pada Bapa aku,

Bukannya aku menulis sebuah lagu,
Aku menulis dari lubok kecil hatiku,
Setelah aku ikat kasih,
Kupintal sayang,
Kusemat kemas setia,
kerna aku merinduimu.

17 ulasan:

chemay berkata...

homesick?

Rapunzel Cikilolo berkata...

aku pun rindu mak aku jugak :(

AwieKashi berkata...

@chemay
urm,,maybe T_T

AwieKashi berkata...

@Rapunzel Cikilolo
sgt..sgt..sgt..sgt..sgt rindukan...

Noor Adibah Binti A.Latif berkata...

Alaa. ciannya awie ..
rindu kan keluarga ehh...

# Ibah pun nak balik umah! faham tak?

AwieKashi berkata...

@Ibah
ibah lain la...
bila2 masa je boleh balikkan....

Noor Adibah Binti A.Latif berkata...

lain ke? huhu.. errrhh, ye la awie memang la lain dengan ibah. dah awie nye rumah kat langkawi tu haa..
heee... ibah dekat Bp je.. dekat.. kan..

# rasa2 dah bape lama ek awie tak balik Langkawi? cer kire?!

laskar pelangi berkata...

apa susah.cepat call mak :)

Cik Tetra berkata...

kesiannya awie..same lah kite..dah lame tak balik rumah..huhu.. :(

#nak homesick jugak la mcm ni..

AwieKashi berkata...

@ibah
dekat 2 bulan kot..cuti midterm hari tu 4 hari je kat umah...

AwieKashi berkata...

@laskar pelangi
dah call daa.. =)

AwieKashi berkata...

@cik tetra
tak payah nak ngada la u olls!!! [#_#]

Cik Tetra berkata...

ape pulak mengada u ollsss..da sebulan tak balik okeh!! kbye!

yad'z berkata...

kalau rindu, call sajja... =)

c'axoera ヅ berkata...

windu kat mommy gakkkkkkkk :(

Alia Rahmat berkata...

tak mau sedih sedih awie :')

tanggungjawab kan. call call call :D

sabaq naa.. sat jaa lagi.. tinggal sebulan lebih jaaa ^^

myconot berkata...

@_@

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...