LIKE sampai LEBAM! klik FOLLOW sekali ye.. Nanti saya klik semua yang boleh klik kat BELOG ANDA! ;)

My lovely Geng!

Khamis, 12 Januari 2017

NASIHAT PADA DIRI

Alhamdullillah semua berjalan lancar program.

Nak di kirakan kenangan, seminit yang lepas jugak adalah kenangan. Apa yang perlu kita tanam pada diri adalah terus hidup macam biasa dengan semangat dan azam yang kuat dalam diri. Manusia takda lari daripada masalah. Masalah sentiasa datang. Cuma cara untuk atasi je pelbagai mengikut individu masing-masing.



sesi mengasingkan pelajar

Aku bukan seorang yang sukses. Bukan jugak seorang yang baik. Kalau nak di kirakan jahat, ada jahatnya. Walaupun bermacam-macam aku pegang jawatan, Nampak je muka baik. Tapi hanya aku yang tahu.. HAHAHAHAHA! *gelak jahat


Baik kan budak-budak ni. Diam je

Selepas je kenalkan beberapa orang "fasi" la lebih kurang. Aku bawa student LTA sendiri. Mungkin ada yang dah biasa dengan situasi ni. Ada jugak yang belum pernah jadi fasi. But, alhamdulillah depa buat very well. Thanks guys! you're awesome! Insyaallah suatu hari nanti hangpa pun boleh kongsi saat manis kenangan yang hangpa takkan lupa pada sekolah yang mendidik hangpa menjadi orang yang sukses!

Mai menari hokey pokey dulu sebelum mula!

fasi pun macam student. HAHAHA!

Saat buat Hokey pokey & fokus number ni, aku teringat sangat aku handle Minggu Destini Siswa. Kenangan manis sentiasa terukir di dalam hati. Takda semanis kenangan lagi melainkan UiTM. Sebab tu mai bagi talk pun pakai baju UiTM. Sebab dia membawa aku semangat yang lain. Color purple always make me smile & think about UiTM.

 sedikit perkongsian pelajar mengenai ibubapa dalam sesi mengenali diri


 Bukan mudah seseorang itu menceritakan saat perih duka hidup untuk berkongsi saat manis dan pahit itu. Ada jugak yang tidak dapat melihat Ibubapa yang telah tiada. Memang niat di hati aku minta depa lukis muka mak ayah dalam kertas A4 tu untuk depa rasa berbangga ada dua insan yang menjadi tulang belakang keluarga. Tiada mak ayah siapalah kita. Biar depa faham susah payah keluarga untuk mencari rezeki walaupun hanya RM 1 untuk sara hidup depa. 

 sesi mencari positif diri


One of student yang volunteer kongsi kisah hidup fasi untuk lebih berjaya.

stay strong! setiap orang ada masalah. Jangan biar masalah kawal hidup kita! please, ingat tu...

santa indahouse! sebab rambut serabai kena kipas 

Terima kasih atas jemputan. Maaf sebab kali menolak permintaan untuk memberi talk kepada sekolah. Sebagai Alumni SMK Kedawang, saya harap SMKKD akan terus membina nama di mata masyarakat. Biar sekolah menengah biasa sekali pun jika di bandingkan MRSM, SBP, SMS sekalipun. Ilmu itu sentiasa ada di mana-mana. Dengan semangat usaha untuk mengubah kehidupan keluarga niat kerana Allah insyaallah rezeki itu akan datang. Sama ada cepat atau lambat. Insyaallah. Teruskan berdoa, sentiasa bertawakal. Kejayaan pasti akan tercapai.

Sincerely,
AMRI OTHMAN
Alumni SMK KEDAWANG 04'-08'

2 ulasan:

Cik Tetra berkata...

seronoknya wehhh dapat jadi Fasi dekat sekolah sendiri.

Unknown berkata...

@Cik Tetra
lama dah tak buat talk mcm ni kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...