LIKE sampai LEBAM! klik FOLLOW sekali ye.. Nanti saya klik semua yang boleh klik kat BELOG ANDA! ;)

My lovely Geng!

Selasa, 20 Januari 2015

Dekatkan Diri pada Ilahi

Nothing more explanation and thinking. Jika hangpa ada terbaca catatan DR.MAZA mungkin hangpa akan faham maksud aku. Memang sakit bila terjadi satu perpisahan ataupun kematian. Tak di nafikan segalanya. Hanya mendekatkan diri dengan Allah sahaja dapat melupakan segalanya.

Allah mengaturkan segalanya dengan baik. Kita hanya perlu berfikiran positif dengan lebih menjerumus kearah keredhaan yang berlaku. Perbaiki segala kelemahan diri. Tangisilah pada Ilahi. Bukan pada duniawi lagi. Tambahan juga, tempat untuk menenangkan diri adalah di sisi keluarga. Sentiasa mengingati mereka yang bersusah payah. Nikmatilah cara mereka bekerja bersama.

Permulaan maalHijrah yang sangat baik tahun ini. Turut terbaca catatannya, susahnya seseorang mula kearah kebaikan akan selalu ditimpa berbagai masalah ataupun dugaan. Namun, sentiasa la beristifar agar hati sentiasa tenang. Amalkanlah selepas solat dengan menyebut subahanallah, walhamdulillah, dan Allahuakbar. Alhamdulillah, segalanya berhasil.

Setelah beberapa hari atau seminggu, carilah kawan kita untuk mengisi kekosongan yang ada. Bukan hanya untuk bersuka ria seperti di wayang, karaoke atau yang sama sedemikian. Carilah kawan yang sentiasa faham dengan perasaan kita. Selalunya adalah kawan sewaktu bersekolah. Kerana beliau lebih mengenali. Cari tempat seperti pantai, bukit yang berpandangan indah. Ceritakanlah segalanya kisah kawan-kawan lama yang tidak bertemu. Dan cubalah untuk memohon maaf segala berbuatan kita agar tidak dibayangi lagi masalah.

Terima kasih segalanya kepada semua yang mengenali. Saya cuba yang terbaik. Tiada yang lebih indah selain daripada diri dampingi pada Ilahi. Selamat mencuba.

Salam ukhwah.

3 ulasan:

Yaya Mohd berkata...

as'salam..
salam perkenalan dari Yaya.. ^_^

Sentiasa dekatkan diri dgn Ilahi..yup.! itu yang sebaiknya,andai ada segala perkara yang ingn dkongsi,diadu,hnya pd DIA lah tmpt yng pling sesuai diluah sgla..
always think positif ye! =D

AMRI OTHMAN berkata...

Segalanya akan tenang..itu je tempat utk Kita meminta :)

CD berkata...

betul tu... bila tgh merasa susah, sedih, family juga tempat kita kembali.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...